Само за тази седмица Министерството на иновациите и растежа е сертифицирало четири проекта за близо 75 млн. лв.
По данни на Министерството на иновациите и растежа /МИР/ в Българската агенция за инвестиции в момента има 43 проекта за инвестиционни намерения за близо 2 млрд. лв. Те са в процес на сертифициране и се очаква те да разкрият близо 3 300 нови работни места. Припомняме, че на брифинга на МИР и БАИ на 25 август т.г. заместник-министърът на иновациите и растежа Стефан Савов обяви, че чакащите за одобрение инвестиционни проекти са 54 на брой.
Само тази седмица са сертифицирани четири нови проекта за над 75 млн. лв. и 416 нови работни места в Стрелча, Благоевград, Пловдив и София област. В гр. Стрелча инвестицията е в медико- и балнео-комплекс на стойност 10 млн. лв. с над 75 работни места. В гр. Благоевград – за изграждане на CAN линия, сграда и допълнително оборудване на стойност над 23 млн. лв. В гр. Пловдив – за производство на електрически велосипеди за над 38 млн. лв. и 330 нови работни места, а в с. Гурмазово, Област София – за изграждане на логистична база за складиране и съхранение на чужди товари на стойност над 4 млн. лв. Тези данни потвърждават инвестиционната активност на бизнеса и дългосрочните му инвестиционни намерения в страната.
От началото на годината до момента по Закона за насърчаване на инвестициите /ЗНИ/ Българската агенция за инвестиции е изготвила положителни становища и МИР е сертифицирало проекти на стойност близо 300 млн. лв. Те имат потенциал да разкрият около 2 000 нови работни места. Инвестициите са предимно в секторите производство, информационни технологии, складиране и съхраняване на товари, здравеопазване. Сертифицираните проекти до момента предвиждат и разширяването на съществуващата дейност в страната на вече утвърдени български и международни компании, като пет проекта от общо сертифицираните са за разширение на съществуваща вече инвестиция.
Българската агенция за инвестиции работи усилено по привличането на нови потенциални инвеститори, чрез провеждането на проактивна маркетингова кампания в световен мащаб.