България има безспорен опит и редица таланти в ИТ сектора и надграждането на тези постижения е един от стратегическите приоритети на Министерството на иновациите и растежа, а именно изграждане на Центрове за компетентност в областите на изкуствения интелект, роботиката и електрониката. Това заяви министърът на иновациите и растежа Милена Стойчева на откриването на новия проксимити център на компанията Infosys в София. На събитието присъства и заместник-министърът на иновациите и растежа Мартин Гиков, посланикът на Индия у нас Н. Пр. Санджай Рана, ръководители и служители на Infosys.

По думите й, в изминалия програмен период България е инвестирала в изграждането на Центрове за върхови постижения и Центрове за компетентност, които ще бъдат подкрепени и през настоящия. „Сега е моментът да засилим връзката между индустрията, бизнеса и образователните научни центрове. Присъствието на вашата компания в България е още една добавена стойност към превръщането на страната ни в иновационен хъб за Югоизточна Европа“, подчерта министър Стойчева.

Тя заяви, че визията на Министерството на иновациите и растежа е да ребрандира България като място за таланти и привличане на високотехнологични инвестиции. „Работим за създаване на среда, която да насърчава и развива предприемаческата и стартъп екосистема“, каза още министърът на иновациите и растежа.

„Откриването на новия център в София е доказателство за ангажимента на компанията да насърчава талантите у нас. Оценяваме, че с ангажимента за наемане 500 служители през следващите четири години компанията допринася за нашата икономика и предлага нови умения и възможности за талантите в технологичния сектор”, подчерта Стойчева.

Тя заяви, че работата в партньорство, която включва всички заинтересовани страни, по модела на т. нар. „отворена иновация“, е ключът към развитието на иновациите и повишаването на конкурентоспособността на всеки от участницитe.

„България е известна с отличните си ИТ таланти и ние сме развълнувани да изградим работна сила, която отговаря на изискванията за умения и решения от следващо поколение, съсредоточена върху катализирането на прогреса на първата трансформация на изкуствения интелект и облачното пространство на нашия клиент. Непрекъснатото учене и преквалификация са основни компоненти в основата на Infosys и ние очакваме с нетърпение важната роля, която нашият нов център ще играе в усилията ни да обучим нашите съществуващи и нови служители в България”, каза Динеш Рао, изпълнителен вицепрезидент, съръководител на доставките на Infosys.

Infosys е глобален лидер в дигиталните услуги и консултации от ново поколение. Със седалище в Бангалор, Индия, компанията има над 300 000 служители по целия свят със силен фокус върху Европа.