Информация за предоставяне на услуга
3264 Удължаване на срока на издадено Удостоверение за високотехнологичен и/или иновативен проект ("Стартъп виза")
- Описание на административната услуга:
Удостоверението „Стартъп виза“ е официален документ, който дава възможност за издаване на разрешение за продължително пребиваване на чужденци (извън Европейския съюз), които искат да развиват иновативен или високотехнологичен бизнес у нас.
В изпълнение на Наредба за условията и реда за издаване, удължаване и отнемане на удостоверение за високотехнологичен и/или иновативен проект, наречен "Стартъп виза" Министерството на иновациите и растежа стартира предоставянето на следната административна услуга - 3263 Издаване на Удостоверение за високотехнологичен и/или иновативен проект ("Стартъп виза"). Удостоверението се предоставя, въз основа на одобрено заявление, на чужди граждани, които имат готовност да започнат и развият иновативен и/или високотехнологичен бизнес в Република България, с което се цели България да се превърне в притегателен център за иновативни бизнеси, използващи високи технологии и научно-изследователска и развойна дейност. Всичко това ще доведе до положителното надграждане на предприемаческата общност в страната.
- Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване:
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция „Инструменти за икономически растеж“
Адрес: гр. София 1000, ул. „Княз Александър I” № 12
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: +359 2 8075 393
Адрес на електронна поща: startupvisa@mig.gov.bg
Линк за кандидатстване: https://enims.egov.bg/en
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 – 17:30, Съгласно чл. 28, ал. 4 от Устройствения правилник на Министерство на иновациите и растежа, работното време на административните звена, които осъществяват административно обслужване на граждани е от 09:00 до 17:30. Работното време на Центъра за административно обслужване на гражданите е от 09:00 до 17:30 в делнични дни без прекъсване. Телефоните за връзка с ЦАО са на цената на един градски разговор, съгласно тарифата на набиращия абонат.
- Органът на издаване: Министърът на иновациите и растежа
- Изисквания, процедури, инструкции:
Преглед и оценка за Заявлението и придружаващите го документи:
Отчет за извършеното до момента съобразно подаденото и одобрено заявление за издаване на „Стартъп виза“ по чл. 6 и приложенията към него.
- Срок на процедурата: между 30 и 74 дни
- Начин на заявяване на услугата: https://enims.egov.bg/en
- Срок на действие:
Удостоверението се удължава с още 2 години - Услугата е безплатна
- Ред и срокове за обжалване:
Чуждестранните граждани от страни извън ЕС, които са получили удостоверение за високотехнологичен и/или иновативен проект „Стартъп виза“, имат възможност да удължат срока на удостоверението с допълнителни две години.
В срок от един месец преди изтичането на срока на удостоверението се подава отчет за извършената работа по проект в Системата за управление на националните инвестиции, който се разглежда от Експертен съвет в рамките на 30 дни от получаването му.
Експертният съвет представя мотивирано предложение за удължаване, или отказ от удължаване пред министъра на иновациите и растежа.
Министърът на иновациите и растежа се произнася по доклада с решение за удължаване или отказ от удължаване.
Решенията на министъра се съобщават в 7-дневен срок от издаването им и може да се обжалват по реда на Административнопроцесуалния кодекс (АПК)
- Начини за получаване на резултата от услугата:
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес; като вътрешна препоръчана пощенска пратка; като вътрешна куриерска пратка; като международна препоръчана пощенска пратка; лично от ЦАО при компетентния орган; по електронен път на електронен адрес